Heeft u vragen?

Uitstelgedrag – zal uw financiën schade toebrengen

Onze vorige blog raadde je aan om zo snel mogelijk een kleine stap te zetten van zodra jouw doelstellingen helemaal duidelijk voor je zijn.

Als tweede belangrijke tip, vertel een of enkele ingewijden van je doelstellingen zodat ze jou moreel kunnen ondersteunen (en pushen) om ervoor te blijven gaan.

Je doelstellingen nastreven en behalen gebeurt vaak niet volgens een rigide handleiding, en dat is ok.  Mijn zoon heeft een gigantische Legocollectie. Sommige van zijn dozen bevatten handleidingen met meer dan 200 tussenfasen. Zulke handleiding is uiteraard van groot belang.  Maar het is de foto op de voorzijde van de doos die hem aanzet eraan te beginnen en hem onderweg herinnert aan het einddoel.

Uitstelgedrag wordt geminimaliseerd als je ‘de foto op de doos’ maar voor ogen blijft houden !

Gezien Financial Life Planning in eerste instantie over jou gaat en niet over je geld, zijn wij het best geplaatst om je op tijd en stond de foto op de voorzijde van je doos in herinnering te brengen.  Je ingewijden moedigen je aan om te volharden. Jouw FLPlanner is de professional die je op koers houdt en coacht bij veranderende omstandigheden.

 

 

Enkele weerkerende vragen :

Vraag 1 : Hoe weet ik dat ik op koers ben als ik het einddoel niet ken ?

Antwoord : Je kan dat inderdaad NIET weten.

 

Vraag 2 :  Zal ik op elk moment op koers zijn eens ik mijn gewenste einddoel ken ?

Antwoord :  Neen met zekerheid niet, net zo min als de Airbus die van Brussel naar New York vliegt.  Er wordt op het uitgestippelde tijdstip geland maar dé facto is de hele vlucht één grote flexibele aanpassingsoefening.

 

Vraag 3 :  Die Airbus is uitgerust met boordcomputers en vele meetinstrumenten ?

Antwoord :  Klopt, daarom wordt er uiteindelijk op JFK New York geland.  Net zoals die Airbus voorzien wij onze cliënten van eigen boordtabellen en software om hen te helpen dat zicht op het einddoel te bewaren. Een app die je altijd op zak hebt en kan raadplegen wanneer je wil.

 

Eerste hulp voor planners-in-spe:

Een gesprek bij een kopje koffie waar wij onze cliënt-in-spe een aantal vragen stellen en waarin zij/hij, haar/zijn vragen kwijt kan.  Als we beiden vinden dat er een duidelijke meerwaarde te creëren valt door samen te werken, zullen we dat graag verder uitwerken via een concreet stappenplan.

 

 

 

En dàn, zetten we samen met onze cliënt de concrete stappen op weg naar hun uitgeschreven doelstellingen waarvan onze cliënt weet dat het hem/haar gelukkig maakt.

Financiële onafhankelijkheid ….. komt niet vanzelf …. maar na een kopje koffie kan je al op weg geraken.

 

Bij Cring stimuleren we onze cliënten om haar/zijn leven zo in te richten dat de weg naar haar/zijn doelstellingen een plezier op zich zal zijn.   Meer hierover in onze volgende blog(s).

Tot over 14 dagen!   – Jos Drees

 

Contact

CRING BVBA
Jaarbeurslaan 17, bus 12, 3600 Genk
T. 089 23 33 01
info@cring.be
FSMA 115093
RPR 0479.427.943