Heeft u vragen?

Waarom ‘de pers’ niet uw ideale bron van informatie is inzake financiële planning.

Vanochtend nam ik de digitale weekend versie van De Tijd weer even gemoedelijk door.

 

Altijd weer super, 58 pagina’s dik met ontelbaar veel advertenties.  De grootste advertenties worden betaald door ‘de financiële industrie’.

Altijd weer veel plaats voor onroerend goed advertenties en luxe merken.

Daar zijn we niet tegen, dat is allemaal dik okay, maar je snapt het allicht al,  elke krant lééft dààrvan.

Dus pagina’s vullen is belangrijk, de adverteerder wil immers tussen ‘redactioneel waardevolle’ artikelen staan.

Die schrijvers van artikelen denken met weemoed aan de periode dat ze één tot drie artikelen per week moesten fabriceren.  De moderne hoofdredacteur eist een dagelijkse stroom van teksten.  De krant moet gevuld, de kwaliteit van het onderzoekwerk …  De lezer moet kunnen lezen, de adverteerder wil niet in een reclameblaadje staan, maar in een ‘goedgevulde’ krant.

Neem daar even nota van als je weer iets leest, of het nu over Corona gaat of over financiën, of een ander thema, de krant moet gevuld.

 

Vanuit Cring trachten we enig weerwerk te bieden. Onze twee artikels per twee weken hebben als doel jouw FQ te verhogen.  We trachten een zicht te geven op hetgeen een zelfstandige ondernemer of een jonge starter moet weten.

 

In deze Weekendeditie werd pagina 8 voor 1/4 gevuld door een artikel over het voorbereidend werk van onze minister van financiën op de korrel te nemen.  Een brede werkgroep die mordicus zwijgt over haar brainstormingoefeningen inzake de hertekening van het fiscale landschap.

Geruchten uit de Franstalige Belgische pers worden overgenomen en voorgelegd als ‘waar en waarachtig’ aan UNIZO.   Sfeerschepping en ballonnetjes oplaten, alles is goed om mij weer iets langer op de pagina te houden.  Ik word immers gemeten, mijn activiteiten in de online-versie blijven niet ongezien.   Met die cijfers benadert de commerciële dienst van de krant straks de adverteerders om zijn prijzen te rechtvaardigen.

 

Als je daarmee rekening houdt, mag je van mij elke dag de krant lezen, maar je snapt al snel dat je enige relativiteit aan de dag moet leggen en jouw mening best niet laat bepalen op dat artikel dat voor de opsteller allicht nummertje zeven of negen was, deze week.  Media is big business !!!

We durven dan ook beweren dat jouw zelfstandige adviseur nog de enige barrière is tussen jou en jouw volgende grote fout.  Zeker als je enkel op jouw krant voortgaat om jouw beslissing te baseren.  Financiën en beleggen is veel simpeler dan je zou denken, decennia wetenschappelijk onderzoek tonen dat aan, daar werd de Nobelprijs Economie aan uitgereikt.

Maar daarmee vul je natuurlijk geen kranten gedurende een heel jaar, laat staan dat je adverteerders gaat aantrekken.  Dus doet men daar alsof je alle dagen op zaken moet letten die gebeuren in de wereldwijde markten.  Alsof je die wereldwijde markten te slim af kàn zijn, dankzij hun nieuwsitem.

 

 

Academisch onderzoek toont aan dat alle nieuwe informatie in enkele minuten in de marktprijzen zit.  Denken dat je daar sneller en slimmer kan zijn dan anderen is ‘ a game for losers’.

 

We gaan een mooie periode van het jaar tegemoet. Onder de regie van Corona-maatregelen, maar maak er toch maar iets moois van.

Je leest ons dit jaar nog één keer.  Na Nieuwjaar pakket we vanuit CRING uit met een nieuwe website die je nog meer de kapstokken zal aanreiken om tot een goed en simpel plan te komen.  Een plan dat jou vooruit helpt, niet de kranten en niet de financiële industrie.    Van harte welkom  !

 

 

Fijne zondag en een mooie werkweek gewenst !

Jos Drees  –  jos@cring.be  –   0495 182899

Master Financial Life Planning

 

 

Contact

CRING BVBA
Jaarbeurslaan 17, bus 12, 3600 Genk
T. 089 23 33 01
info@cring.be
FSMA 115093
RPR 0479.427.943